Ce filme te așteaptă în această nouă ediție?
Deschiderea Festivalului de Film Feminist de la București din acest an este dedicată Palestinei, și femeilor Palestiniene care modelează peisajul cultural, fie că sunt activiste, antreprenoare sau artiste. Ele ne invită să le descoperim poveștile, cultura și identitatea într-un teritoriu sfâșiat de război. Palestinian Women: A guide to cultural resistance a fost regizat în anul 2020, de către Mariette Auvray.
Vineri, pe 18 octombrie, aducem în festival documentarul ce o are în distribuție pe Jane Fonda, Body parts, care urmărește evoluția „sexului” pe ecran din perspectiva unei femei, expune realitățile incomode din spatele unora dintre cele mai emblematice scene de la Hollywood, și celebrează persoanele care vorbesc despre ce se întâmplă în spatele ecranelor & care contribuie la schimbare.
Filmul Fat Front, pe care-l poți vedea sâmbătă, 19 octombrie, la Cinema Muzeul Țăranului, spune povestea a patru femei tinere din Norvegia, Danemarca & Suedia. Ele vorbesc despre acceptare & iubire de sine, și demitizează standardele de frumusețe în ceea ce privește greutatea. Regizat în 2019 de către Louise Detlefsen, Louise Unmack Kjeldsen, filmul documentar promovează mișcarea activistă din țările nordice, care este centrată în jurul conceptului body positivity.
Lungmetrajul cu care încheiem ediția din acest an duminică, 20 octombrie, ne invită să explorăm povestea intimă despre speranță, răzvrătire, violență și suroritate ce se conturează odată ce două dintre cele patru fiice ale Olfăi, o femeie tunisiană, dispar. Dispariția acestora pune sub semnul întrebării principiile societății și ne invită să reflectăm la propria libertate. Regizat în anul 2023 de către Kaouther Ben Hania, Four Daughters prezintă o istorie fascinantă și tulburătoare a traumei feminine generaționale, împletită cu istoria Tunisiei însăși.
Pe lângă cele 4 filme lungi, la ediția de anul acesta am pregătit și 3 calupuri de scurtmetraje. Resilient Bodies ne poartă prin diferite procese și etape ale relației cu corpurile noastre. De la dans și libertatea de mișcare pe care o avem, fie că ne încadrăm în standardele clasice de frumusețe sau nu, până la a explora întrebări despre ce înseamnă „normalitate” și care este limita durerii pe care trupurile noastre o pot îndura, filmele scurte din acest calup scot la suprafață povești despre violență, abuz, evadare și vindecare – fie că este vindecare prin sport, prin artă, sau prin curajul de a pleca dintr-o relație abuzivă. Filmele scurte din această categorie ne expun realități din România, Belgia, Franța, Guatemala și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, și toate au în comun construcția unui fir narativ care ne arată cum corpurile noastre învață să trăiască cu traumele lor, și cum sunt mai puternice decât știm noi.
Categoria de filme scurte Reclaiming Bodies ne poartă printr-o serie de povești în care corpul este artă – fie că ni se expune o istorie a femeilor în pictură și fotografie și o analiză a unor portrete care chestionează ordinea patriarhală, sau o poveste despre cum burlescul devine o modalitate de a crea comunități diverse ce se încurajează reciproc în descoperirea propriei senzualități, acest calup de filme ne invită la descoperirea unor noi perspective asupra corpurilor. O perspectivă lipsită de rușine, un manifest despre asumarea sexualității, despre dreptul de a avea conversații sincere despre plăcere.
Controlling bodies explorează atât perspectivele în care avem control asupra corpurilor noastre, cât și momente în care acestea nu ne (mai) aparțin. De la ilustrarea rolului de mamă, la sexualizarea corpurilor la locul de muncă, până la abuz sexual și consolidarea culturii violului, scurtmetrajele din această categorie aduse din țări din Europa și Asia ne invită să reflectăm la cât de mult din ce trăim noi sau oamenii din jurul nostru este sau nu o alegere, dar și la care este rolul pe care-l jucăm în societățile în care trăim – explorând, totodată, conflictele dintre societăți conservatoare și sexualitate. Situații cotidiene cum ar fi mersul pe stradă ne arată cum hărțuirea sexuală este o constantă, iar un diagnostic sau o sarcină pot schimba complet relația cu corpul și felul în care îl privim.
Bucharest Feminist Film Festival 2024 este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |